Hvordan forberede morgendagens hverdagshelter?
Landet vårt er fullt av hverdagshelter som hver dag står i situasjoner der mennesker trenger hjelp, omsorg eller trygghet. Det er viktig at denne gruppen kjenner til avvergingsplikten.
Rollen som ansatt innen helse og oppvekst bærer et stort ansvar, og det er ikke til å unngå at de i løpet av en lang karriere vil komme borti situasjoner der liv og helse er i stor fare. Dersom de kjenner til dette, er de i følge straffelovens §196 pliktig til å avverge. Denne plikten trumfer de fleste andre plikter, og den kan redde liv. Men å avverge kan være både vanskelig og krevende. I tillegg er ikke plikten godt nok kjent.
For å treffe hele den store målgruppen av fagfolk innen helse og oppvekst, fant vi det som er felles for dem alle: Følelsen du får når noe er galt. Og for at de alle, uansett yrke skulle kunne relatere til egen hverdag, brukte vi et medie der de selv skaper bildene. Nemlig lyd. Det vil si, podkast. Men ikke en vanlig podkast.
Gultaggen, Kanal/media
Gultaggen, Beste innholdsmarkedsføring
Magefølelser består av ni episoder, og du høre hele ferdig på et kvarter. Hver episode tar for seg en situasjon der det kan være aktuelt å bruke avvergingsplikten. Lytteren er tett på situasjonen, integrert i handlingen eller som lytter til en samtale. Som vekker magefølelser. Situasjonene er basert på ekte hendelser, verifisert av fagpersonell.
Podkasten ble delt blant fagfolk og privatpersoner over hele landet. For med et begrenset spendingbudsjett, var vi prisgitt en organisk rigg og kreativ bruk av nettverk. Og jaggu nytter det! Etter noen iherdige lobbyvirksomhet-workshoper og en rekke e-poster, fikk NKVTS både innpass hos God Kveld Norge, Ekko og Utforsk. I tillegg hadde vi dialog med journalister over hele landet der vi oppfordret dem til å ha med faktaboks om avvergingsplikten i saker der den er relevant. Og en rekkevidde på 2 062 586 i kampanjeperioden – det er bare begynnelsen.
For podkasten, den lever fortsatt. En (vond og) viktig påminnelse om at magefølelsen din kan redde liv.
2m
REKKEVIDDE I KAMPANJEPERIODEN
Opplysningskampanje
Podcast
Våre tjenester, prosesser og metoder muliggjør en helhetlig tilnærming til markedsarbeid.
Vi har fjernet unødvendige interne strukturer, hvilket gjør planlegging enklere og produksjon raskere.
Vår innsikt- og analysehub sikrer gode beslutninger og tydeliggjør resultatene vi skaper.
Vi leverer målbare løsninger så vi kan vise hvilke resultater vi skaper, og hvilke ROI vi leverer.