Hvordan finner man 40 nye ansatte i en presset bransje når få kandidater har hørt om deg?
Columbus Norge er et av landets minst kjente store IT-konsulentselskap. De opplever kraftig vekst og trenger derfor flere gode digitale hoder som kan styre store kunder og enda større, komplekse prosjekter.
I dag er Columbus Norge 150 ansatte, men ønsker å bli flere. Fort. Faktisk 40 nye ansatte før utgangen av 2021. Utfordringen er bare at det er vanskelig å tiltrekke seg de beste folkene i en presset konsulentbransje, særlig når få av de aktuelle kandidatene har hørt om deg.
Employer branding
Rekrutteringskampanje
Innsikt viste at mange i bransjen ofte slites ned av andre, mer byråkratiske oppgaver enn de som handler direkte om jobben, samt at relativt mange holder døren åpen for "det riktige tilbudet". Så vi bestemte oss for å hjelpe alle disse muligens misfornøyde konsulentene i bransjen – og samtidig også hjelpe Columbus selv. Vi lanserte Columbus sin egen hjelpetelefon for litt frustrerte IT-konsulenter.
For hvem har sagt at hjelpetelefoner bare må hjelpe innringeren? Her slo vi to fluer i en smekk. Vi ga telefonstemmen en freidig personlighet, som jo lenger ut i samtalen du kom, presenterte desto mer ivrige forslag til endring. Noe som i tillegg speilte Columbus noe rundere profil enn sine mer firkantede konkurrenter.
Totalt genererte kampanjen 15000 sidevisninger og 4600 besøkende til nettsiden i kampanjeperioden – en tredobling av besøkende sammenlignet med tidligere måneder. Kampanjemålet var 40 kandidater innen 2021 – Columbus fikk 104 aktuelle søkere!
15k
SIDEVISINGER
4.6k
BESØKENDE
104
AKTUELLE SØKERE
ANFO Magnet Awards, Årets helhetlige employer branding
The Content Marketing Awards, Best inter-company engagement
Våre tjenester, prosesser og metoder muliggjør en helhetlig tilnærming til markedsarbeid.
Vi har fjernet unødvendige interne strukturer, hvilket gjør planlegging enklere og produksjon raskere.
Vår innsikt- og analysehub sikrer gode beslutninger og tydeliggjør resultatene vi skaper.
Vi leverer målbare løsninger så vi kan vise hvilke resultater vi skaper, og hvilke ROI vi leverer.