Case | Vann- og avløpsetaten

Do eller don’t

Hvordan få oslofolk til å slutte å kaste feil ting i do?

DIGITALE PLAKATER: Budskap og uvaner i skjønn forening på T-banen

Oslofolk kaster feil ting i do. Våtservietter, snus, hår og kondomer tetter rør og ødelegger infrastruktur i byen vår. Noen tror kanskje det er helt greit å kaste tampongen sin i do, mens andre bare er late, uvitende eller ønsker å bli kvitt "problemet". For de fleste handler det egentlig bare om dårlige vaner, noe Vann- og avløpsetaten ville gjøre noe med. De ønsket derfor å spre dovett, ved å minne oslofolk på hva som er rett og galt.

Dette leverte vi:

  • Konseptutvikling

  • Opplysningskampanje

  • Film

  • Kanalstrategi

  • SoMe

For å ikke gjøre informasjonen tung og formanende, gjorde vi informasjonen like enkel som budskapet: Bare tiss, bæsj og dopapir skal i do. Alt annet: don't. Kampanjen besto av forskjellige uttak til sosiale medier der vi minnet oslofolk på hva som skal i do, og hva som ikke skal i do. I tillegg var vi utendørs med budskap som fokuserte på "verstingene".

Snakk med oss om kreativitet og Media & innhold

Flere caser

Dette leverer vi

Vi finner ut hvor du skal, og hvorfor. Vi analyserer og aktiviserer. Vi skaper, måler og justerer—og tar integrert markedsføring til neste nivå.

360° markedsføring

Våre tjenester, prosesser og metoder muliggjør en helhetlig tilnærming til markedsarbeid.

Effektive leveranser

Vi har fjernet unødvendige interne strukturer, hvilket gjør planlegging enklere og produksjon raskere.

Datadrevet innsikt

Vår innsikt- og analysehub sikrer gode beslutninger og tydeliggjør resultatene vi skaper.

Smarte investeringer

Vi leverer målbare løsninger så vi kan vise hvilke resultater vi skaper, og hvilke ROI vi leverer.