Hvordan illustrere noe som er tilnærmet usynlig og umerkelig, men som samtidig er i konstant bevegelse og utslagsgivende for livskvaliteten vår?
Vi hentet inspirasjon fra Arktis, laboratorier, solnedganger og soloppganger i NILU sin nye visuelle identitet.
Klima- og miljøinstituttet NILU jobber med forskning, tjenester og innovasjon innen fagområder som luftkvalitet, klimaendringer og miljøgifter – for å nevne noe. Fagmiljøene deres er blant de ledende i verden. Likevel er det få som kjenner til NILU. NILU ønsket en ny visuell identitet som skulle tydeliggjøre hva de norske forskerne faktisk jobber med.
Visuell profil
Merkevare
Design
Luft er som regel gjennomsiktig og vanskelig å få øye på. Samtidig er luften altomsluttende og påvirker oss og alt i den kontinuerlig. Å utforme noe som er tilnærmet usynlig og umerkelig, men som samtidig er i konstant bevegelse og utslagsgivende for livskvaliteten vår, kan være utfordrende å illustrere. Forskningen til NILU handler om å avdekke hvordan mennesker, klima og miljø påvirker hverandre.
Dette ville vi også få frem i den visuelle identiteten, gjennom bruk av positiv og negativ form. Hvordan påvirker de hverandre og hvilke muligheter gir det oss når det kombineres? Det ga oss ikke bare fleksibilitet til å sette innhold i system, men også en dynamikk og energi som gjenspeiler nettopp det NILU forsker på: alt rundt oss. For selv i et organisk miljø som naturen er, finnes det regler og prinsipper som styrer.
Våre tjenester, prosesser og metoder muliggjør en helhetlig tilnærming til markedsarbeid.
Vi har fjernet unødvendige interne strukturer, hvilket gjør planlegging enklere og produksjon raskere.
Vår innsikt- og analysehub sikrer gode beslutninger og tydeliggjør resultatene vi skaper.
Vi leverer målbare løsninger så vi kan vise hvilke resultater vi skaper, og hvilke ROI vi leverer.