Case | Av-og-til

Julens viktigste vinanmeldese

Hvordan bevisstgjøre foreldre og besteforeldre, og få dem til å redusere alkoholforbruket foran barn og unge generelt, og i julen spesielt?

Akkurat som sommeren, er julen en høytid for alkohol. Gjerne i sosiale settinger der barn også er til stede. Alkovett-organisasjonen Av-og-Til ønsker ikke å ødelegge opplevelsen av god vin, men rett og slett minne omsorgspersoner på at den vinopplevelsen de har ikke er den samme som barnas vinopplevelser. For når det kommer til kommunikasjon om alkoholinntak er det lett å tenke «dette gjelder ikke meg». Vi måtte nok en gang treffe målgruppen i det moduset der de skjønner at «oi, dette gjelder faktisk meg!»

Dette leverte vi:

  • Opplysningskampanje

  • Reklame

  • Film

  • Tekst

I tråd med sommerkampanjen og budskapet «Barn påvirkes før du gjør det», sa vi takk til ekspertene, for nå var det barnas tur. Der Sara Døscher anmeldte sommerens vin med en tvist, ble årets julevin anmeldt av ei på ni, en på åtte og ei på seks…

Snakk med oss om kreativitet og innhold & media

Flere caser

Dette leverer vi

Vi finner ut hvor du skal, og hvorfor. Vi analyserer og aktiviserer. Vi skaper, måler og justerer—og tar integrert markedsføring til neste nivå.

360° markedsføring

Våre tjenester, prosesser og metoder muliggjør en helhetlig tilnærming til markedsarbeid.

Effektive leveranser

Vi har fjernet unødvendige interne strukturer, hvilket gjør planlegging enklere og produksjon raskere.

Datadrevet innsikt

Vår innsikt- og analysehub sikrer gode beslutninger og tydeliggjør resultatene vi skaper.

Smarte investeringer

Vi leverer målbare løsninger så vi kan vise hvilke resultater vi skaper, og hvilke ROI vi leverer.